Del 5 om enkät och intervju!

Del 5 om enkät och intervju!

Vår artikelserie fortsätter med ”Data: enkät och intervju”. Artikeln knyter an till ditt val av metod (se gärna artikel om metod) och beskriver de mest förekommande datainsamlingsteknikerna; enkät och intervju, och vad man bör tänka på när man väljer insamlingsmetod. Tillhörande ”Data: enkät och intervju” finns även en film, som visualiserar artikelns kärna och gör innehållet förståeligt och konkret (något som vi kommer gå igenom mer i artikeln ”Analys och resultat”). Artikelns innehåll är hämtat från ”Marknadsundersökning – en handbok”, skriven av Nina Engdahl och Carin Grääs, grundarna av Attityd, tillsammans Lars Christensen och Lars Haglund. I samband med den nya upplagan som släpptes nu i höst skrevs en artikelserie utifrån bokens kapitel.

Vi önskar att du som beställare av en undersökning, som student eller bara allmänt intresserad kan dra nytta av dess innehåll och också bli lite nyfiken på att lära dig mer! Så håll utkik även nästa fredag då vi berättar om datainsamlingsmetoderna observation och experiment!

Vill du ha fördjupad kunskap av någon eller flera av artiklarna hänvisar vi till ”Marknadsundersökning – en handbok”, eller varför inte kontakta oss på Attityd.

Om författaren

Leave a Reply