Kund

Är du t.ex. i behov av att veta vad dina kunder tycker och tänker om ditt varumärke, din produkt eller din tjänst? Då har du hittat rätt.

Varumärkesanalys

Vad tycker folk generellt? Genom en varumärkesanalys får du en klarare bild av hur ditt varumärke uppfattas och vilken image det har i olika målgrupper. I våra mätningar tar vi bland annat reda på hur många som känner till ditt varumärke och hur det upplevs.

Konkurrentanalys

Vilka är dina konkurrenter? Vilka styrkor och svagheter har ditt företag jämfört med konkurrenterna? Med en konkurrentanalys får du svaren och kan på köpet lära dig något avgörande från konkurrenterna. Har du rätt pris, produkt/tjänst eller försäljningskanal?

Dokumentation och visualisering

Hur ser man till så att alla kan ta del av informationen?  Vi kan tillhandahålla dokumentation av stora och små processer. I vår portfölj finns både digitala och analoga tillvägagångssätt för att se till att ingen genererad kunskap eller idé tappas bort längst vägen. Vi jobbar också med ett brett uraval av digitala presentationslösningar, infographics och film som gör det möjligt att sprida resultatet på ett snabbt och tillgängligt sätt i organisationen.

Kommunikationskartläggning

I am a service block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Målgruppsanalys

Hur ser målgruppen ut? En målgruppsanalys gör du när du vill identifiera egenskaper hos en specifik målgrupp – bred som smal. Vi tar reda på hur din nuvarande kundgrupp ser ut, om deras behov håller på att förändras och i så fall i vilken riktning.

Kundundersökning (NKI)

Vad tycker kunderna? Med hjälp av kundundersökningar tar vi reda på hur era kunder ser på er. Var ligger era styrkor och svagheter? Vad är ni bra på och vad kan förbättras? Genom att lyssna på kunden får ni ovärderliga utvecklingsförslag.

Tjänste- och produktutveckling

Är ni ute efter att förbättra eller förtydliga kundupplevelser?  Genom att undersöka kundernas preferenser och en bred katalog av innovations- och designstöd så hjälper vi er att maximera er tjänst- eller produktutveckling. Vi har mångårig erfarenhet av att jobba med aktörer i innovationssystemet och kan även bistå med stöd i former av affärsplanering, nätverk och varumärke.

Värdskap

Hos oss på Attityd har vi på oss värdskapsglasögonen i allt vi gör! I nästan alla våra undersökningar finns resultat som pekar på en organisations värdskap. Det handlar om hur kunder (eller leverantörer, medborgare, brukare…) möts och hur erbjudandet och kommunikationen är utformad. All den kunskapen har vi förpackat för att sprida vidare. Vi erbjuder föreläsningar, workshops eller utbildningar. För vi tror att det finns ett samband mellan ett företags värdskap och dess lönsamhet!

Vill du veta mer om någon tjänst?

Skicka ett mejl eller ring till Nina så berättar hon gärna mer.