Sista delen i artikelserien – Analys och resultat

Sista delen i artikelserien – Analys och resultat

Vår artikelserie avslutas med Analys och resultat. Artikeln beskriver hur undersökningars analys är beroende av dess karaktär, kvantitativ eller kvalitativ, samt hur resultat presenteras på bästa sätt. Tillhörande ”Analys och resultat” finns även en film som visualiserar artikelns kärna och gör innehållet förståeligt och konkret, något som också tas upp i artikeln.

Artikelns innehåll är hämtat från Marknadsundersökning – en handbok, skriven av Nina Engdahl och Carin Grääs, grundarna av Attityd, tillsammans Lars Christensen och Lars Haglund. I samband med den nya upplagan som släpptes nu i höst skrevs en artikelserie utifrån bokens kapitel.

Vi önskar att du som beställare av en undersökning, som student eller bara allmänt intresserad kan dra nytta av dess innehåll och också bli lite nyfiken på att lära dig mer! Du hittar alla artiklar under fliken Boken på Attityds hemsida. Vill du ha fördjupad kunskap av någon eller flera av artiklarna hänvisar vi till ”Marknadsundersökning – en handbok”, eller varför inte kontakta oss på Attityd.

Om författaren

Leave a Reply