Leverantörsmätning

Mätningar som stärker relationer

I många fall glömmer man bort att utvärdera vad leverantörerna tycker om samarbetet och hur pass nöjda de är med dig som kund. Att ha nöjda leverantörer är minst lika viktigt som att ha nöjda kunder och medarbetare. I Attityd leverantörsmätningar står leverantörsdialogen i fokus.

En leverantörsmätning hjälper dig att få en uppfattning om vad leverantörerna tycker om samarbetet och hur pass nöjda de är med dig som kund. Det ger dig konkreta underlag för att utveckla och effektivisera samarbetet med dina leverantörer, till gagn för verksamheten i stort. Vi tar reda på hur leverantörerna upplever ert samarbete och er relation och vad de uppfattar fungerar bra och mindre bra.

Attityds leverantörsmätning ger dig: 
  • Leverantörens upplevelse av ert samarbete och er relation. 
  • Information om hur samarbetet kan utvecklas och effektiviseras.
  • Ett mått på hur nöjd er leverantör är med er som kund.
  • Förslag på förbättringsåtgärder med en tydlig prioriteringsordning.

Vi på Attityd skräddarsyr undersökningen utefter dina behov och din bransch. Vi väljer den insamlingsmetod som lämpar sig bäst för att nå just dina leverantörer. Det kan vara webb-enkäter, telefonintervjuer eller workshop. Med många års erfarenhet av dataanalys tar vi fram användbara och konkreta beslutsunderlag. Vi ger dig en helhetslösning genom att erbjuda allt från att utforma frågor till att analysera materialet och bistå med förslag på åtgärder.  

Att utvärdera samarbetet med dina leverantörer är ett sätt att utveckla och förbättra samarbetet med dina partners.

Kontakta oss idag!

Linn Nilsson

Delägare & projektledare

Linn är Attityds resultatorienterade kontorschef som vill att våra analyser ska göra skillnad och vara underlag för bra beslut hos kund. Springer gärna terränglopp och läser böcker på fritiden.